Części do silników i remonty silników

Części do silników i remonty silników

Od wielu pokoleń samochody ewoluowały w znacznym stopniu i bardzo szybko. Zmieniły się silniki, elementy elektroniczne. Remonty i serwis silników stały się coraz bardziej popularne, gdyż części zamienne do silników zaczęło produkować coraz więcej firm jak: daf, hatz, iveco, jcb, liebherr, mercedes, mwm, perkins, czy te mniej znane: scania, cummins, reanault, komatsu, volvo. Jedynie technika jazdy się nie pozmieniała. Nie ma w dzisiejszych czasach człowieka, który nigdy nie widziałby samochodu na własne oczy. Średnio na jedną rodzinę przypada minimum jeden samochód. Jak w takim razie wytłumaczyć tak małą wiedzę na temat jak zbudowane są opony? Problem niby wydaje się być błahy. Ale tak naprawdę niewiele osób obeznanych jest z tematem.

Przede wszystkim należy zauważyć różnicę w grubości bieżnika dla opony lenie i opony zimowe. Każda z nich zrobiona jest z innej konsystencji polimeru tak, aby jazda w niesprzyjających warunkach była bezpieczna i przyjemna. Kolejną sprawą jest powierzchnia opony. Nie bez powodu każda z nich ma inne żłobienia i zarysy. Wszystko, co na znajdujemy na powierzchni bieżnika ma znaczenie strategiczne dla jazdy. Pojedyncze żłobienia na powierzchni służą do odprowadzania wody poza koło. Ma to za zadanie zapobieganiu poślizgiwania się opony. Ponadto opony zimowe są zaopatrzone w specjalne nacięcia, które służą przyczepności do powierzchni podczas jazdy na bardzo zabłoconym lub zaśnieżonym odcinku trasy. Żadne opony nie spiszą się lepiej niż opony zimowe. Ostatnią cechą charakterystyczną niewidoczną na pierwszy rzut oka jest specjalna mieszanina, z której tworzone są opony. Specjalnie dobrane składniki miesza się ze sobą, aby uzyskać jak najlepsze rozwiązanie dla niewygody jazdy zimą. Opony zimowe na ten przykład są elastyczne pod wpływem niskich temperatur. Jest to efekt łączenia składników i specjalnej, unikatowej rzeźby bieżnika.

Pozostaje nam pytanie ile jesteśmy w stanie zapłacić za wygodę i komfort? To pytanie jest bardzo trudne i na pewno byłoby tyle odpowiedzi ile ankietowanych. Jednak biorąc pod uwagę, że zmieniamy opony nie tylko dla samego komfortu, ale także dla bezpieczeństwa – to stosunkowo zmienia postać rzeczy. Uspokajając swoje sumienie i – jak to mówią „strzeżonego Pan Bóg strzeże” naprawdę warto zastanowić się nad tym, czy opony wielosezonowe są aż tak dobre, żeby ryzykować swoim życiem, aby to sprawdzić? Ja myślę, że nie warto.